Forum Ekonomia Uniwersytet Opolski Strona Główna Ekonomia Uniwersytet Opolski

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Marketing w przedsiębiorstwie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ekonomia Uniwersytet Opolski Strona Główna -> Finanse i Rachunkowość
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estera




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:18, 24 Kwi 2008    Temat postu: Marketing w przedsiębiorstwie

Jak pewnie wiecie mamy przygotowac 20 pytan na powyzszy przedmiot, z których pani dr. wybierze 3 na kolo zaliczeniowe!!! Laughing Proponuje by kazdy wrzucil po jednym pytaniu na forum wraz z odpowiedzia, ktora bedzie KROTKA i tresciwa! Mam nadzieje, ze tak do poniedzialku po dlugim weekendzie wrzucicie juz wszystkie pytania. Ja je zbiore i odddam Pani dr! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
juti
Justyna Woszek



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:25, 24 Kwi 2008    Temat postu:

1. Podaj i krótko opisz rodzaje strategii marketingowych wg klasyfikacji Portera.

Odp. Potrer klasyfikuje strategie marketingowe według kryterium przewagi konkurencyjnej. Wyróżnia tutaj:

a) strategie przywództwa w zakresie kosztów
b) strategie przywództwa w zakresie dyferencjacji
c) strategie przywództwa w zakresie koncentracji na wybranych segmentach rynku.

Wśród strategii przywództwa kosztowego najbardziej znaną jest strategia minimalizacji kosztów, która opiera się na krzywej doświadczenia. Przewagę kosztowa można uzyskać też przez wprowadzenie innowacji czy restrukturyzacji procesów produkcyjnych. Strategie przywództwa kosztowego wykorzystują efekt skali produkcji.

Ideą strategii dyferencjacji jest różnicowanie produktów, które powinno być nie tylko dostrzeżone ale i docenione przez nabywców, a także dostosowane do nowych warunków rynku.

Koncentrację na wybranych segmentach rynku realizują przedsiębiorstwa nie mające wystarczającego potencjału do konkurowania na całym rynku ograniczając się do wybranych jego segmentów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kasia Kasia
Gość






PostWysłany: Czw 19:52, 24 Kwi 2008    Temat postu:

2. podaj klasyfikacje strategii wg Prymona

dzieli się ona na:
1. strategie intensywne (penetracji, rozwoju produktu, rozwoju rynku);
2. strategie integratywne (integracji wertykalnej, integracji horyzontalnej);
3. strategie dywersyfikacji (koncentrycznej [nowe rynki], horyzontalnej, w ramach konglomeratu).

miało być krótko zwięźle i na temat Laughing

to pytanie z ostatnich notatek pani dr str 14!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aśka




Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:58, 24 Kwi 2008    Temat postu:

Na czym polegają badania ankietowe?

Badania ankietowe, czyli tzw. wywiady kwestionariuszowe, są jedną z podstawowych metod gromadzenia informacji dotyczących zdarzeń i procesów rynkowych. Umożliwiają gromadzenie informacji zarówno zjawisk, które można zaobserwować jak i takich których zaobserwować nie można. Narzędziem wykorzystywanym w badaniach ankietowych jest kwestionariusz ankiety, będący zbiorem zaprojektowanych i odpowiednio ułożonych pytań, które powinny byc zadane odpowiedniej grupie respondentów. Badania ankietowe mogą być przeprowadzane w formie pisemnej, telefonicznej oraz wywiadu bezpośredniego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anja
Ania Jaeger



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:33, 25 Kwi 2008    Temat postu:

Wymień i scharakteryzuj podstawowe czynności niezbędne przy dokonywaniu segmentacji rynku.

Aby dokonać segmentacji rynku niezbędne jest:
1.Przeprowadzenie badań na reprezentatywnej próbie celem uzyskania informacji na temat uwarunkowań zachowań oraz ich nastawienia do produktów.
2.Analiza danych celem wyselekcjonowania możliwie wszystkich autonomicznych, wyróżniających się segmentów.
3.Identyfikacja i zdefiniowanie wyróżnionych segmentów na podstawie cech najbardziej charakterystycznych.
Następnie dokonywana jest ocena atrakcyjności poszczególnych segmentów rynku, która stanowi podstawę wyboru rynku docelowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
anja
Ania Jaeger



Dołączył: 24 Gru 2006
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:17, 26 Kwi 2008    Temat postu:

Co to jest produkt i jakie wyróżniamy poziomy produktu? (od Klaudii)

Produkt – wszystko to, co można zaoferować na rynku nabywcom i co jest w stanie zaspokoić określoną potrzebę lub pragnienie. Może to być przedmiot, usługa, osoba, miejsce, organizacja lub idea.

Poziomy produktu:
- rdzeń produktu
- produkt podstawowy (np. opakowanie, marka, jakość)
- produkt poszerzony
- produkt potencjalny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Natalia




Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 14:50, 27 Kwi 2008    Temat postu:

pyt: Wymień etapy procesu badawczego.

ETAP1: Projektowanie badań
- zdefiniowanie problemu
- postawienie hipotez
- zaplanowanie badania
ETAP2: zbieranie danych
- zbieranie danych wtórnych
- gromadzenie danych pierwotnych
- analiza danych
ETAP3: Opracowanie wyników
- prezentacja wyników
- ocena wyników

(tj. rysunek2 str. 9 z wykadu 4(rola i znaczneie badań marketingowych) - ksero)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aniak




Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:41, 29 Kwi 2008    Temat postu:

Zinterpretuj pojecie marketingu podając trzy wybrane definicje.
MARKETING jest złożonym procesem wewnątrz społeczeństwa, w ramach którego przewiduje się struktury popytu, zwiększa sie popyt i zadowolenie nabywców poprzez wyprodukowanie odpowiednich produktów, popieranie sprzedaży, wymianę i fizyczny przepływ towarów.

MARKETING jest procesem planowania i kreowania dóbr, kształtowania cen, promocji i dystrybucji dóbr i usług ( a także idei) w celu stworzenia wymiany, która zaspokoi potrzeby indywidualnych i zorganizowanych nabywców.

MARKETING jest zintegrowanym zbiorem instrumentów i działań związanych z badaniem i kształtowaniem rynku, opartych na rynkowych regułach postępowania.

Wymień rodzaje strategii dywersyfikacji i krótko omów dywersyfikację równoległą.
a)dywersyfikacja pionowa (wertykalna lub integralna)
b)dywersyfikacja pozioma (horyzontalna)
c)dywersyfikacja równoległa (lateralna, terytorialna)- polega na wychodzeniu przedsiębiorstwa poza jego dotychczasowy rynek i penetrowaniu obszarów o odmiennej kombinacji kluczowych czynników sukcesu. Jej istotą jest zatem podejmowanie działalności zupełnie nie związanej z dotychczasową, co powoduje konieczność całkowitej zmiany stryktury produkcyjnej i rynkowej przedsiębiorstwa. ze względu na duże zróżnicowanie warunków produkcji i otoczenia przedsiębiorstwa realizacja tego rodzaju strategii związane jest z dużym ryzykiem.

Co to jest planowanie strategiczne i jaki jest cel?

PLANOWANIE STRATEGICZNE to element zarządzania, podsystem zarządzania polegający na tworzeniu i utrzymaniu optymalnych relacji między celami przedsiębiorstwa, jego zasobami, a zmieniającymi sie możliwościami powstającymi na rynku. Celem tak rozumianego planowania strategicznego jest modelowanie przedsiębiorstwa oraz obszarów rynkowych jego działalności (produktów), tak aby przynosiły zadowalający zysk i szansę rozwoju.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aniak dnia Wto 15:48, 29 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bogusia




Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:07, 30 Kwi 2008    Temat postu:

Co to jest marketing selektywny?

Marketing selektywny koncentruje się na kilku segmentach, a w przypadku dużych firm może obejmować nawet cały rynek, ale z uwzględnieniem oferty odnośnie każdego segmentu. Strategia ta umożliwia osiągnięcie większej sprzedaży całkowitej, która jest bardziej zdywersyfikowana. związana jest jednak również z wyższymi kosztami, związanymi z niezbędnymi modyfikacjami produktu dla wymagań każdego segmentu, brakiem działania korzyści skali, wyższymi kosztami zarządczymi, zróżnicowanymi działaniami promocyjnymi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzys
Gość






PostWysłany: Pią 19:05, 02 Maj 2008    Temat postu:

Wymień czynniki sprzyjające powstaniu marketingu, sieganiu po marketing.
- spadający popyt (pojawiły sie produkty substytucyjne, skrócił
cykl życia produktu)
- powolny wzrost (kiedy przedsiebiorstwo osiagnęło pewna granicę
wzrostu w swej branży)
- zmiana motywów zakupów (wzorców zachowań -rozwój
cywilizacyjny, przedsiebiorstwo kreuje potrzeby)
- narastająca konkurencja (osłabiona czujność przedsiebiorstwa
powoduje,że powstaje produkt zapełniajacy lukę)
- więcej zadań w dziedzinie sprzedaży (sprzedaż internetowa,
organizowanie sprzedaży, marketing określa wielkość popytu)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamila
Gość






PostWysłany: Sob 16:25, 03 Maj 2008    Temat postu:

Podaj etapy cyklu życia produktu i napisz, jak kształtują się relacje pomiędzy kosztami i zyskiem w dwóch pierwszych fazach.

1. Faza wprowadzenia (koszty > zyski)
2. Faza wzrostu (koszty < zyski)
3. Faza stagnacji
4. Faza spadku
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magda




Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:05, 04 Maj 2008    Temat postu:

a kiedy jest to koło?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OLA:>




Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:29, 06 Maj 2008    Temat postu:

Co rozumiemy pod pojęciem marketingu niezróżnicowanego ?

Marketing ten jest zorientowany na oferowanie jednego produktu dla całego rynku.
Zaletą jest oszczędność kosztów, wysoki stopień standaryzacji oraz masowej produkcji, duże korzyści skali, niskie koszty na reklamę, w zasadzie brak badań marketingowych oraz planowanie na poziomie segmentów.
Wady to przede wszystkim problem "złotego środka", związany z zaspokojenei zróżnicownych potrzeb nabywców


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estera




Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:23, 06 Maj 2008    Temat postu:

Prosze powrzucajcie reszte pytan bo chcialabym odac je Pani dr Kauf!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PePe




Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:23, 06 Maj 2008    Temat postu:

14. Wymień etapy ewolucji marketingu i krótko je scharakteryzuj.- orientacja produkcyjna - gdy przedsiębiorstwo sprzedaje wszystkie produkty to niekoniecznie musi dbać o klienta;
- orientacja na produkt - koncentracja na produkcie, a nie na kliencie;
- orientacja na klienta - przedsiębiorstwo produkuje towary pod kątem klienta;
- marketing strategiczny - jest to marketing długookresowy, czas jego trwania zalezy od branży;
- marketing społeczny - ograniczoność zasobów naturalnych powoduje "inne myślenie" - poczucie, że klient jest najważniejszy i to on dyktuje warunki;

15. Podaj definicję strategii marketingowej, wymień etapy jej tworzenia i co obejmuje.Strategia marketingowa- to sposób rozwiązywania problemów, ma charakter długookresowy, jest formułowana przez naczelne kierownictwo.
Etapy tworzenia strategii:
- formułowanie strategii
- wdrażanie
- kontrola
Strategia obejmuje:
- ustalenie celów strategicznych
- wybór rodzajów działalności
- wybór działalności priorytetowych
- okresla zapotrzebowanie na środki i ich alokację
- wybór wskaźników
- ustalenie dopuszczalnego marginesu tolerancji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ekonomia Uniwersytet Opolski Strona Główna -> Finanse i Rachunkowość Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin