Forum Ekonomia Uniwersytet Opolski Strona Główna Ekonomia Uniwersytet Opolski

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Marketing w przedsiębiorstwie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ekonomia Uniwersytet Opolski Strona Główna -> Finanse i Rachunkowość
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
camilo




Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nysa

PostWysłany: Wto 19:59, 06 Maj 2008    Temat postu:

16. Na czym polega specjalizacja produktowa?

Specjalizacja produktowa
to wytwarzanie produktu oferowanego na wielu segmentach rynku i w tym przypadku produkt ma wielu odbiorców. Przedsiębiorstwo realizuje strategie dywersyfikacji i dyferencjacji oraz buduje reputację specjalistyczną. Ryzykiem jest tutaj możliwość wyparcia produktu poprzez produkt lepszy, będący w stanie zaspokoić tę samą potrzebę.

Camilo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KasiaG




Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ozimek

PostWysłany: Wto 20:07, 06 Maj 2008    Temat postu:

17. Podaj definicje segmentacji rynku

Segmentację rynku definiujemy jako podział rynku na względnie homogeniczne grupy nabywców dóbr i usług, charakteryzujące się odmiennym podejściem do nich, które to grupy odbiorców należy najpierw zdefiniować a następnie dokonać ich bliższej charakterystyki. Oznacza to, że segmentacja przyczynia się do podziału rynku na oddzielne grupy nabywców, którzy wymagają odrębnych produktów oraz zastosowania odmiennego instrumentarium markertingowo-logistycznego.

wykład 5 (notatki) str 1


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karolina




Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 20:07, 06 Maj 2008    Temat postu:

Co to jest PLAN MARKETINGOWY?

Plan marketingowy jest krótkim, szczegółowym i pisemnym planem, w którym przedstawiane są działania, jakie firma musi podjąć, aby osiągnąć założone obroty i cele marketingowe. Jest on podstawą do podejmowania działań w zakresie produktu, ceny, promocji, dystrybucji i badań rynku.
W planie marketingowym powinny być uwzględnione wnioski płynące
z analizy szans i zagrożeń oraz ze słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa. Plan ten obejmuje zarówno szerokie cele marketingowe jak i konkretną taktykę marketingową, która jest stosowana dla osiągnięcia tych celów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KasiaG




Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ozimek

PostWysłany: Wto 20:17, 06 Maj 2008    Temat postu:

19. Co to jest koncepcja jednosegmentowa?

tzw. marketing skoncentrowany, gdzie instrumenty marketingu-mix są skoncentrowane na ściśle określony segment.
Zaletą tej koncepcji są niskie koszty, oraz wysoka efektywność zainwestowanego kapitału.
Wadami są natomiast dużew ryzyko związane z "obumarciem segmentu" lub wejsciem silniejszego konkurenta.

wykład 5 (notatki) strona 5


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KasiaG dnia Wto 20:18, 06 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KasiaG




Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ozimek

PostWysłany: Wto 22:07, 06 Maj 2008    Temat postu:

20. z jakich elementów składa się koncepcja marketingu?

Koncepcja marketingu składa się z:
- celi;
- strategii;
- instrumentów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Ekonomia Uniwersytet Opolski Strona Główna -> Finanse i Rachunkowość Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin