Autor Wiadomość
KasiaG
PostWysłany: Wto 22:07, 06 Maj 2008    Temat postu:

20. z jakich elementów składa się koncepcja marketingu?

Koncepcja marketingu składa się z:
- celi;
- strategii;
- instrumentów.
KasiaG
PostWysłany: Wto 20:17, 06 Maj 2008    Temat postu:

19. Co to jest koncepcja jednosegmentowa?

tzw. marketing skoncentrowany, gdzie instrumenty marketingu-mix są skoncentrowane na ściśle określony segment.
Zaletą tej koncepcji są niskie koszty, oraz wysoka efektywność zainwestowanego kapitału.
Wadami są natomiast dużew ryzyko związane z "obumarciem segmentu" lub wejsciem silniejszego konkurenta.

wykład 5 (notatki) strona 5
Karolina
PostWysłany: Wto 20:07, 06 Maj 2008    Temat postu:

Co to jest PLAN MARKETINGOWY?

Plan marketingowy jest krótkim, szczegółowym i pisemnym planem, w którym przedstawiane są działania, jakie firma musi podjąć, aby osiągnąć założone obroty i cele marketingowe. Jest on podstawą do podejmowania działań w zakresie produktu, ceny, promocji, dystrybucji i badań rynku.
W planie marketingowym powinny być uwzględnione wnioski płynące
z analizy szans i zagrożeń oraz ze słabych i mocnych stron przedsiębiorstwa. Plan ten obejmuje zarówno szerokie cele marketingowe jak i konkretną taktykę marketingową, która jest stosowana dla osiągnięcia tych celów.
KasiaG
PostWysłany: Wto 20:07, 06 Maj 2008    Temat postu:

17. Podaj definicje segmentacji rynku

Segmentację rynku definiujemy jako podział rynku na względnie homogeniczne grupy nabywców dóbr i usług, charakteryzujące się odmiennym podejściem do nich, które to grupy odbiorców należy najpierw zdefiniować a następnie dokonać ich bliższej charakterystyki. Oznacza to, że segmentacja przyczynia się do podziału rynku na oddzielne grupy nabywców, którzy wymagają odrębnych produktów oraz zastosowania odmiennego instrumentarium markertingowo-logistycznego.

wykład 5 (notatki) str 1
camilo
PostWysłany: Wto 19:59, 06 Maj 2008    Temat postu:

16. Na czym polega specjalizacja produktowa?

Specjalizacja produktowa
to wytwarzanie produktu oferowanego na wielu segmentach rynku i w tym przypadku produkt ma wielu odbiorców. Przedsiębiorstwo realizuje strategie dywersyfikacji i dyferencjacji oraz buduje reputację specjalistyczną. Ryzykiem jest tutaj możliwość wyparcia produktu poprzez produkt lepszy, będący w stanie zaspokoić tę samą potrzebę.

Camilo
PePe
PostWysłany: Wto 18:23, 06 Maj 2008    Temat postu:

14. Wymień etapy ewolucji marketingu i krótko je scharakteryzuj.- orientacja produkcyjna - gdy przedsiębiorstwo sprzedaje wszystkie produkty to niekoniecznie musi dbać o klienta;
- orientacja na produkt - koncentracja na produkcie, a nie na kliencie;
- orientacja na klienta - przedsiębiorstwo produkuje towary pod kątem klienta;
- marketing strategiczny - jest to marketing długookresowy, czas jego trwania zalezy od branży;
- marketing społeczny - ograniczoność zasobów naturalnych powoduje "inne myślenie" - poczucie, że klient jest najważniejszy i to on dyktuje warunki;

15. Podaj definicję strategii marketingowej, wymień etapy jej tworzenia i co obejmuje.Strategia marketingowa- to sposób rozwiązywania problemów, ma charakter długookresowy, jest formułowana przez naczelne kierownictwo.
Etapy tworzenia strategii:
- formułowanie strategii
- wdrażanie
- kontrola
Strategia obejmuje:
- ustalenie celów strategicznych
- wybór rodzajów działalności
- wybór działalności priorytetowych
- okresla zapotrzebowanie na środki i ich alokację
- wybór wskaźników
- ustalenie dopuszczalnego marginesu tolerancji
Estera
PostWysłany: Wto 16:23, 06 Maj 2008    Temat postu:

Prosze powrzucajcie reszte pytan bo chcialabym odac je Pani dr Kauf!
OLA:>
PostWysłany: Wto 13:29, 06 Maj 2008    Temat postu:

Co rozumiemy pod pojęciem marketingu niezróżnicowanego ?

Marketing ten jest zorientowany na oferowanie jednego produktu dla całego rynku.
Zaletą jest oszczędność kosztów, wysoki stopień standaryzacji oraz masowej produkcji, duże korzyści skali, niskie koszty na reklamę, w zasadzie brak badań marketingowych oraz planowanie na poziomie segmentów.
Wady to przede wszystkim problem "złotego środka", związany z zaspokojenei zróżnicownych potrzeb nabywców
Magda
PostWysłany: Nie 20:05, 04 Maj 2008    Temat postu:

a kiedy jest to koło?
Kamila
PostWysłany: Sob 16:25, 03 Maj 2008    Temat postu:

Podaj etapy cyklu życia produktu i napisz, jak kształtują się relacje pomiędzy kosztami i zyskiem w dwóch pierwszych fazach.

1. Faza wprowadzenia (koszty > zyski)
2. Faza wzrostu (koszty < zyski)
3. Faza stagnacji
4. Faza spadku
Krzys
PostWysłany: Pią 19:05, 02 Maj 2008    Temat postu:

Wymień czynniki sprzyjające powstaniu marketingu, sieganiu po marketing.
- spadający popyt (pojawiły sie produkty substytucyjne, skrócił
cykl życia produktu)
- powolny wzrost (kiedy przedsiebiorstwo osiagnęło pewna granicę
wzrostu w swej branży)
- zmiana motywów zakupów (wzorców zachowań -rozwój
cywilizacyjny, przedsiebiorstwo kreuje potrzeby)
- narastająca konkurencja (osłabiona czujność przedsiebiorstwa
powoduje,że powstaje produkt zapełniajacy lukę)
- więcej zadań w dziedzinie sprzedaży (sprzedaż internetowa,
organizowanie sprzedaży, marketing określa wielkość popytu)
bogusia
PostWysłany: Śro 12:07, 30 Kwi 2008    Temat postu:

Co to jest marketing selektywny?

Marketing selektywny koncentruje się na kilku segmentach, a w przypadku dużych firm może obejmować nawet cały rynek, ale z uwzględnieniem oferty odnośnie każdego segmentu. Strategia ta umożliwia osiągnięcie większej sprzedaży całkowitej, która jest bardziej zdywersyfikowana. związana jest jednak również z wyższymi kosztami, związanymi z niezbędnymi modyfikacjami produktu dla wymagań każdego segmentu, brakiem działania korzyści skali, wyższymi kosztami zarządczymi, zróżnicowanymi działaniami promocyjnymi.
aniak
PostWysłany: Wto 15:41, 29 Kwi 2008    Temat postu:

Zinterpretuj pojecie marketingu podając trzy wybrane definicje.
MARKETING jest złożonym procesem wewnątrz społeczeństwa, w ramach którego przewiduje się struktury popytu, zwiększa sie popyt i zadowolenie nabywców poprzez wyprodukowanie odpowiednich produktów, popieranie sprzedaży, wymianę i fizyczny przepływ towarów.

MARKETING jest procesem planowania i kreowania dóbr, kształtowania cen, promocji i dystrybucji dóbr i usług ( a także idei) w celu stworzenia wymiany, która zaspokoi potrzeby indywidualnych i zorganizowanych nabywców.

MARKETING jest zintegrowanym zbiorem instrumentów i działań związanych z badaniem i kształtowaniem rynku, opartych na rynkowych regułach postępowania.

Wymień rodzaje strategii dywersyfikacji i krótko omów dywersyfikację równoległą.
a)dywersyfikacja pionowa (wertykalna lub integralna)
b)dywersyfikacja pozioma (horyzontalna)
c)dywersyfikacja równoległa (lateralna, terytorialna)- polega na wychodzeniu przedsiębiorstwa poza jego dotychczasowy rynek i penetrowaniu obszarów o odmiennej kombinacji kluczowych czynników sukcesu. Jej istotą jest zatem podejmowanie działalności zupełnie nie związanej z dotychczasową, co powoduje konieczność całkowitej zmiany stryktury produkcyjnej i rynkowej przedsiębiorstwa. ze względu na duże zróżnicowanie warunków produkcji i otoczenia przedsiębiorstwa realizacja tego rodzaju strategii związane jest z dużym ryzykiem.

Co to jest planowanie strategiczne i jaki jest cel?

PLANOWANIE STRATEGICZNE to element zarządzania, podsystem zarządzania polegający na tworzeniu i utrzymaniu optymalnych relacji między celami przedsiębiorstwa, jego zasobami, a zmieniającymi sie możliwościami powstającymi na rynku. Celem tak rozumianego planowania strategicznego jest modelowanie przedsiębiorstwa oraz obszarów rynkowych jego działalności (produktów), tak aby przynosiły zadowalający zysk i szansę rozwoju.
Natalia
PostWysłany: Nie 14:50, 27 Kwi 2008    Temat postu:

pyt: Wymień etapy procesu badawczego.

ETAP1: Projektowanie badań
- zdefiniowanie problemu
- postawienie hipotez
- zaplanowanie badania
ETAP2: zbieranie danych
- zbieranie danych wtórnych
- gromadzenie danych pierwotnych
- analiza danych
ETAP3: Opracowanie wyników
- prezentacja wyników
- ocena wyników

(tj. rysunek2 str. 9 z wykadu 4(rola i znaczneie badań marketingowych) - ksero)
anja
PostWysłany: Sob 10:17, 26 Kwi 2008    Temat postu:

Co to jest produkt i jakie wyróżniamy poziomy produktu? (od Klaudii)

Produkt – wszystko to, co można zaoferować na rynku nabywcom i co jest w stanie zaspokoić określoną potrzebę lub pragnienie. Może to być przedmiot, usługa, osoba, miejsce, organizacja lub idea.

Poziomy produktu:
- rdzeń produktu
- produkt podstawowy (np. opakowanie, marka, jakość)
- produkt poszerzony
- produkt potencjalny

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group